رب انار چاق کننده یا لاغر کننده ؟!

آیا رب انار باعث چاقی می‌شود؟ رب انار لاغر کننده است یا چاق کننده؟ ممکن است شما نیز در بسیاری از مواقع که از رب انار استفاده می‌کنید از این دست سوالات را از خود بپرسید و همیشه ذهنتان درگیر این باشد که که آیا رب انار چاق کننده است؟ و همیشه بر سر یک دو راهی عجیبی برای مصرف این رب خوش طعم بمانید.

اما ما در کالاکمک اینجا هستیم تا از فواید رب انار برای لاغری و معجره انار که موجب کاهش وزن می شود، صحبت کنیم.

رب انار چربی سوز است

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با خاصیت رب انار برای لاغری با شما عزیزانی که هنوز نمی‌دانید این میوه چه خاصیت های شگفت انگیزی می‌تواند داشته باشد، صحبت کنیم پس با ما همراهی فرمایید.

رب انار امروزه به یکی از محبوب ترین رب های مورد استفاده در بین اقوام مختلف ایرانی تبدیل شده است و به علت این که سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان میباشد بسیار برای بدن و حفظ سلامت آن مفید است. اما با این حال ممکن است برخی فکر کنند چون پس از مصرف این ماده احساس گرسنگی می‌کنند، ممکن است رب انار چاق کننده نیز باشد.

بهتر است بدانید که به هیچ عنوان رب انار موجب چاقی نخواهد شد و اگر در اندازه مناسبی مصرف گردد برای بدن مفید واقع خواهد شد. اما همچنین دانستن این نکته ضروری است که هر قاشق غذاخوری رب انار برابر با حدود ۴۰ کالری می باشد لذا اگر بحث مصرف به اندازه مطرح است به همین دلیل است چون ممکن است با مصرف بیش از اندازه موجبات افزایش کالری را فراهم کند.

اما این موضوع قطعا برای افراد لاغری که به دنبال راه های مختلفی برای چاقی می‌باشند و ممکن است اشتهای زیادی برای میل نمودن غذا نیز نداشته باشند، یک فرصت طلایی محسوب گردد و پس از مصرف درست رب انار به وزن ایده آل خود برسند.

رب انار باعث افزایش اشتها می‌شود

 اگر یک فرد معمولی با وزن نرمالی می‌باشید، مصرف نمودن رب انار تا حد زیادی موجب می‌شود که اشتهای خود را از دست بدهید می‌پرسید چرا؟ به این دلیل که این رب غلیظ دارای مقدار زیادی فیبر می‌باشد و همین موضوع عامل این است که شما عزیزان پس از مصرف آن تا مدت زیادی احساس سیری بکنید ولی این نکته را هم در نظر داشته باشید که در زمان گرسنگی این نتیجه بالعکس خواهد بود.

همچنین مهم است که در صورت داشتن بیماری های معده لازم است که این رب را به همراه غذا و یا خوراکی های دیگر مصرف نمایید. ذکر این نکته نیز ضروری می باشد که میل نمودن این رب پیش از صرف غذا در افراد با زمینه بیماری های معده ای و یا افرادی که معده ضعیفی دارند و یا همچنین با مشکلات گوارشی و ضعف معده دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌تواند موجب افزایش اشتها گردد و میل این افراد را به غذا خوردن را تا میزان زیادی افزایش دهد.

نکته: در افرادی که مبتلا به زخم معده و بیماری گوارشی هستند، خوردن خوراکی های ترشی همچون رب انار موجب بالا رفتن اسید معده و ابتلا به زخم معده طولانی مدت خواهد شد.

آیا رب انار باعث اختلال در هضم غذا می‌شود؟

در بعضی موارد نیز این تئوری مطرح می‌باشد که اختلال در هضم غذا با مصرف رب انار ممکن است ایجاد شود و رخی معتقد هستند که خاصیت چاق کنندگی رب انار در حقیقت مربوط به همین موضوع است به علاوه این که موجب بروز اختلال در سیستم گوارشی می‌شود.

اما باید تمامی این تئوری ها را به عنوان تجربه های هر فرد در نظر گرفت و تنها یک نکته را مهم تلقی کرد. آن هم این است که در حقیقت مصرف به اندازه از هر چیزی، چه رب انار باشد و چه ماده دیگر، نمی‌تواند برای بدن آثار مخرب داشته باشد و مصرف به اندازه رب انار نیز موجب می‌شود تا هضم غذای بهتری را تجربه نماید ولی در هر صورت زمانی که در مصرف آن نیز زیاده روی نمایید باعث می شود تا به مشکلات گوارشی مبتلا شوید و در هضم غذا به مشکل بخورید.

نکته دیگری که بارها به آن اشاره کردیم استفاده ننمودن از رب انار در صورت ابتلا به بیماری های گوارشی است که در این صورت شما عزیزان ممکن است دچار دل ضعفه گردید و گرسنگی کاذب در شما سبب اضافه وزن و چاقی گردد.

رب انار باعث سردی معده می‌شود

 همانطور که خودتان نیز می دانید، رب انار و به طور کلی میوه انار طبع سردی دارد که مصرف بیش از اندازه و حتی به اندازه آن باعث سردی معده خواهد شد. در نتیجه سرد شدن معده نیز افراد دچار افزایش اشتها و چاقی در نواحی مختلف شکمی خواهند شد.

اگر در دسته افراد سرد مزاج و بلغمی هستید، بهتر است در خوردن رب انار و خوراکی ‌های سرد محتاط باشید. افرادی که سرد مزاج هستند بهتر است از انار و رب انار همراه با مقداری گلپر استفاده کنند تا دچار سردی معده و سستی نشوند.

رب انار باعث افزایش کالری مصرفی می‌شود

افزایش کالری مصرفی با مصرف رب انار تئوری ای نیست که به تازگی مطرح شده باشد. همانطور که با خاصیت رب انار برای لاغری اشنا شدید بهتر است بدانید که در کمال ناباوری رب انار در شرایطی که در ادامه مطرح خواهیم کرد، می تواند موجب چاقی و افزایش کالری گردد.

شما عزیزان با مصرف هر قاشق رب انار 40 کالری به بدن خود اضافه می کنید که در صورت استفاده مدام از این ماده می توانید وزن خود را افزایش دهید.

ممکن است برای برخی که نمی خواهند هرگز با مصرف این ماده باعث چاقی شوند، نیز سوال باشد که بهترین زمان خوردن رب انار برای لاغری چه زمانی است که به طور کلی بهترین زمان برای مصرف رب انار زمانی است که معده شما خالی نباشد تا احساس گرسنگی و ضعف و میل به خوردن بیشتر این رب نداشته باشید.

فواید رب انار برای لاغری

 همانطور که پیش تر گفتیم رب انار یکی از مواد مصرفی درست در سبد غذایی برای لاغری می باشد و با وجود انواع ویتامین‌ ها و مواد معدنی مفید مثل پتاسیم، منیزیم و آنتی ‌اکسیدان‌ های قوی و همچنین به دلیل وجود فیبر موجب می‌شود تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.

علاوه بر تمامی موارد گفته شد بهتر است بدانید که این رب اسیدهای چرب خون را کاهش می دهد که با ااین چرخه کلسترول خون شما نیز کنترل شده و نتیجتا در لاغری شکم و تمام نواحی دارای چربی موثر و قوی خواهد بود.

رب انار برای لاغری

حتما شما نیز در رابطه با خواص شگفت انگیز رب انار برای لاغری تا کنون شنیده‌اید. انار از آن دسته از میوه هایی می‌باشد که وجود آن در سبد خرید شما ضروری است؛ چرا که علاوه بر فراآورده های جانبی ای (آب انار، رب انار و کنسانتره انار) که می‌توانید از آن تهیه کنید، می‌توانید از خواص معجزه آسای آن برای چربی سوزی در اطراف ناحیه شکم و پهلوها و لاغری استفاده نمایید.

برای آشنایی بیشتر با رب انا و خواص آن برای بدن تا انتهای این مقاله با ما همراهی فرمایید تا با هم قدم بزرگی به سمت وزن ایده آل برداریم.

خواص رب انار برای لاغری

امروزه بسیاری از متخصصان بر ای باورند که اگر احساس می‌کنید که چاق هستید، لازم است که حتما اضافه کردن انار را به یک رژیم غذایی مناسب اضافه نمایید تا بتوانید در کنار ورزش کردن، از شر تمامی چربی های اطراف شکم و پهلوی خود راحت شوید. اما رب انار برای لاغری چگونه تاثیر خود را می گذارد و عملکرد آن در بدن چگونه است؟

مکانیسم تاثیر رب انار برای لاغری

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به عملکرد رب انار در بدن به عنوان یک ماده معجزه آسا برای لاغری بپردازیم پس اگر شما هم نگران چربی های اشباع شده دور شکم خود هستید، با ما همراه باشید.

مصرف نمودن انار آن هم به طور کاملا منظم موجب می‌شود که میزان اسیدهای چرب در خوب که به NEFA شهرت دارند به میزان بسیار چشم گیری کاهش پیدا کند. تمامی مطالعات حاکی از این است که مقدار این NEFA رابطه مستقیمی با چربی های ذخیره شده در اطراف شکم دارند و طبیعتا هر چه میزان این مواد در خون کاهش پیدا کند از چربی های اطراف شکم نیز کاسته خواهد شد.

شما عزیزان برای این که بتوانید تاثیر این مورد را روی لاغری خود ببینید لازم است که با رب انار برای لاغری موجبات کاهش وزن خود را فراهم سازید. چرا که تمامی فرآورده های به دست آمده از انار که مهم ترین و موثر ترین آن ها همان رب انار است، موجب نفوذ به عمق چربی ها شده و از تجمع نمودن هر گونه چربی ای در پهلوهای شما جلوگیری خواهد کرد.

همچنین لازم به ذکر است که در رب انار دو مورد اسید لینولنیک و پولیفنول موجود می باشد که همین دو مورد موجب بالا رفتن سوخت و ساز بدن شده و تمامی چربی های اضافی را می‌سوزانند.

تفاوت انار پخته شده و خام

نکته ای که همه شما عزیزان بهتر است مد نظر داشته باشید این است که انار نیز همانند گوجه فرنگی است و اگ از پخته شده آن استفاده نمایید، از خاصیت های بیشتری بهره مند خواهید شد چرا که پخته شده آن خواص بیشتری نسبت به حالت خامش دارد. همچنین در طب سنتی نیز از انار پخته شده یا همان رب انار برای لاغری و درمان برخی از بیماری ها استفاده می‌نمایند.

سایر خواص رب انار و فواید درمانی آن

برخی از افراد ممکن است فکر کنند که با حرارت دادن به انار، احتمال این که پلی فنول ها و اسید آلارژیک های موجود در انار از بین برود زیاد است. خبر خوش برای شما عزیزان این است که به هیچ وجه این گونه نیست و تنها اتفاقی که پس از پختن انار به وجود می‌آید، کاهش ویتامین ث موجود در آن است لذا به هیچ وجه ارزش غذایی و فایده های درمانی ای که دارد را از دست نخواهد داد.

در این قسمت از مقاله لازم است که در رابطه با برخی دیگر از ویژگی های این میوه به استثنای رب انار برای لاغری صحبت کنیم.

سایر ویژگی های رب انار برای بدن:

  • مصرف نمودن رب انار به جهت تقویت معده و کبد بسیار مفید و موثر می‌باشد.
  • رب انار به جهت دارا بودن ترکیبات پلی فنول دار می تواند موجب پایین آمدن کلسترول خون شود.
  • رب انار LDL موجود در خون را کاهش داده و از تجمع چربی ها در عروق بدن جلوگیری می‌کند.
  • از دیگر مهم ترین خواصی که برای رب انار مطرح شده است، کاهش فشار خون می باشد و همانطور که در مورد قبلی اشاره نمودیم، رب انار برای افرادی که دارای بیماری قلبی عروقی می‌باشند بسیار مفید و موثر بوده است و موجب شده تا خطرات ناشی از این بیماری کاهش پیدا کند.
  • رب انار نیز همانند میوه انار سرشار از مواد انتی اکسیدان است و در پیشگیری از بروز سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد.
  • از دیگر خواص رب انار می توان به درمان آفت و عفونت دهان اشاره کرد که رای از بین بردن آفت لثه و دهان و دندان، تنها کافیست مقداری از رب انار را روی موضع قرار داده و آن را درمان کنند.
  • مصرف رب انار به تصفیه خون کمک می‌کند، به این منظور مقداری رب انار را ناشتا مصرف کنید.
  • همانطور که در موارد پیشین اشاره کردیم، رب انار در طب سنتی نیز کاربردهای فراوان درمانی دارد و از آن به منظور درمان زخم های درون بینی و سودا استفاده می‌کنند. برای این کار رب انار را با مقداری عسل مخلوط کرده و روی موضع قرار می‌دهند.
  • رب انار حاوی انواع ویتامین‌های گروه ب است. از خواص رب انار تولید انرژی، بهبود عملکرد آنزیم های مفید برای ماهیچه ها، تقویت سیستم قلبی عروقی، سیستم عصبی و دستگاه گوارش است.

طریقه مصرف رب انار برای لاغری

طریقه رب انار برای لاغری به این صورت می‌باشد که باید هر روز ناشتا مقداری از آن را میل کنید تا زودتر و راحت تر جذب گردد و توصیه تمامی پزشکان این است که به منظور حصول نتیجه بهتر و سریع تر لازم است که ورزش و تحرک و همچنین رژیم غذایی را در کنار این عمل، فراموش نکنید.

مضرات رب انار برای بدن

هر چیزی که امروزه مصرف می‌کنید، در کنار تمام خواص و مزیت هایی که دارد، اغلب دارای مضرات و موارد منع مصرفی نیز می‌باشد که باید در نظر داشته باشید که در مصرف آن زیاده روی نکنید. رب انار نیز از این قاعده مستثنی نیست و مصرف بیش از حد آن دارای عوارض و محدودیت های زیر می‌باشد:

  • اگر رب انار برای لاغری مفید باشد باید آن را در حد معینی مصرف نمایید چرا که مصرف بیش از اندازه آن باعث یبوست می‌شود و نهایتا دچار سست شدن معده و نفخ معده خواهید شد.
  • اگر دارای زخم معده و روده می‌باشید، توصیه می‌شود که از مصرف رب انار پرهیز کنید چرا که دارای اثرات جانبی زیادی می‌باشد.
  • افراد مبتلا به ناراحتی‌های ریه باید در مصرف رب انار احتیاط کنند.
  • استفاده از رب انار با مصرف داروهایی که برای درمان فشار خون و کاهش کلسترول مصرف می گردند تداخل دارد.
  • زیاده‌ روی در مصرف رب انار باعث ایجاد گلو درد می‌شود.

کلام آخر

امیدواریم که این مقاله در رابطه با رب انار برای لاغری به درد شما عزیزان خورده باشد و اگر این مطلب را مفید حس کردید حتما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آن ها نیز از فواید رب انار بی خبر نمانند.

نکته آخری که لازم می‌دانیم به شما عزیزان یادآور شویم این است که در تهیه رب انار حتما در نظر داشته باشید که از انار مرغوب و خوب استفاده نمایید تا دچار عارضه ای نگردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا