چراغ خورشیدی

با انرژی تجدید‌پذیر حافظ محیط زیست

چراغ خورشیدی به انگلیسی Solar lamp یک ابزار روشنایی می‌باشد که دارای لامپ ال ای دی LED ، باتری شارژی و پنل خورشیدی می‌باشد که کارکرد آن تبدیل نور خورشید به برق (پنل خورشیدی به باتری شارژی) و سپس تبدیل برق به نور مصنوعی(باتری شارژی به لامپ ال ای دی) که روشنایی را در شب برایمان فراهم می‌کند.

سوخت های فسیلی رو به اتمام هستند و ما باید از انرژی های تجدید پذیر نظیر خورشید، امواج دریا، زمین گرمایی و بادی و غیره استفاده کنیم این انرژی‌ها نامحدود و بی‌ضرر هستند.

انرژی خورشیدی را در هر وسعت و هر مکانی خود شهروندان نیز می‌توانند تولید و استفاده کنند ولیکن استفاده از انرژی های بادی، زمین گرمایی، امواج دریا و غیره توسط متخصصین در مکان‌های مخصوصی  تولید شده و برای استفاده در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود همانند نیروگاه‌های تولید برق در سدها.

انواع چراغ خورشیدی

دو نوع لامپ خورشیدی وجود دارد :

  1. نوعی که تمامی تجهیزات به یکدیگر متصل هستند 
  2. نوعی که پنل خورشیدی آن جداست و توسط کابل به باتری شارژی و لامپ ال ای دی متصل می‌شود

مکان‌های استفاده چراغ خورشیدی

مزایای چراغ خورشیدی

لامپ ال ای دی led

جدیدترین تکنولوژی لامپ‌ها می‌باشد که مصرف برق بسیار پایین دارد و طول عمری بالا؛ لامپ های ال ای دی همچنین دارای قابلیت تغییر رنگ و تغییر شدت نور هستند و به دلیل کوچک بودن فضای خیلی کمی می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: لامپ هوشمند

پنل خورشیدی به نور مستقیم نیاز دارد؟

اندازه و کیفیت پنل خورشیدی، زاویه تابش نور خورشید و شدت نور آفتاب و مدت زمان تابیدن آفتاب و هوای صاف و یا ابری بودن خللی در کارکرد پنل خورشیدی و شارژ باتری ایجاد نمی‌کنند ولیکن ممکن است که باتری به طور کامل شارژ نشود.

اگر چراغ خورشیدی روشن نشد چکار کنیم؟

چگونه از انرژی خورشیدی استفاده کنیم

حال که با مطالعه مقاله متوجه مزایای بسیار بالای استفاده از انرژی خورشیدی شده‌اید در ادامه نحوه استفاده از آن را برایتان خواهیم گفت.

اگر نیاز به استفاده از انرژی خورشیدی برای مصارف زیاد می‌باشید پس باید اقدام به خرید و استفاده از پنل های خورشیدی بزرگ به همراه تجهیزات و باتری های شارژی مناسب کنید تا بتوانید دستگاه‌هایی نظیر تلویزیون، یخچال و غیره را روشن کنید برای این کار باید با متخصصین این حوزه مشورت کنید.

 اگر نیاز به لامپ‌های روشنایی و یا تزئینی خورشیدی دارید نیازی به تهیه پنل خورشیدی و دیگر تجهیزات در وسعت بزرگ و نصب آنها و هزینه بالا نمی‌باشید بلکه می‌توانید لامپ هایی که پنل خورشیدی، باتری شارژی و لامپ ال ای دی به هم متصل و سرهم میباشند را تهیه و براحتی استفاده کنید.

فیلم زیر نحوه نصب، استفاده و امکانات یک نمونه از چراغ خورشیدی دیواری را نشان می‌دهد.

 

بررسی چند مدل

لامپ دیواری خورشیدی

به دیوار نصب می‌شود در روز به صورت خودکار از طریق پنل خورشیدی باتری با ظرفیت 1200 میلی آمپر ساعت را شارژ می‌کند و در تاریکی به صورت خودکار لامپ‌های آن روشن می‌شود این دستگاه همچنین دارای سنسور تشخیص حرکت می‌باشد که می‌توانید دستگاه را در حالتی تنظیم کنید که اگر کسی از جلوی آن رد شد لامپ‌های آن روشن شود و یا نور زیادی را منتشر کند (نمونه این لامپ را در فیلم بالا دیده‌اید)

مشخصات کامل این مدل در جدول زیر :

میزان روشنایی500 لومن
تعداد LED20 عدد
وزن50 گرم
طول عمر10000 ساعت
زاویه نوردهی120 درجه
رده انرژی+A
باتری1200mah
ضد آفتاب و پوسیدگی ضد باران
قیمتکمتر از 50 هزار تومان
لامپ دیواری خورشیدی 25 وات مدل DM20

چراغ باغچه خورشیدی

دارای تنظیم تغییر به هر رنگی می‌باشد؛  4 عدد در هر بسته وجود دارد؛ وزن آن یک کیلوگرم می‌باشد و جنس بدنه از فلزی که مقاوم در برابر آب، سرما و گرما هست و امکان تعویض لامپ LED نیز دارد.

چراغ حیاطی خورشیدی

این لامپ خورشیدی در طول روز از نور خورشید استفاده کرده و به صورت اتوماتیک باتری خود را شارژ می‌کند و در تاریکی شب نیز به مدت 4 الی 6 ساعت لامپ‌های آن نورپردازی می‌کنند شدت نور آن قابلیت تنظیم از 50 تا 100 لومن نوردهی را دارد خوب واضح است که هر چقدر این شدت نور را بالاتر تنظیم کنید باتری آن زودتر تمام می‌شود، بدنه آن استیل ضد زنگ می‌باشد؛ برای استفاده از این چراغ فقط کافیست تا هر کجایی که نیاز دارید آن را در زمین محکم متصل کنید.

قابلیت تعویض لامپ led را دارد و ارتفاع آن 180 سانتی‌متر با وزن کلی یک کیلوگرم است.

🌞🌳 💡

اگر درباره مدل خاصی راهنمای خرید خواستید و یا هر سوال و دیدگاهی دارید؛ در پایین همین نوشته برایمان ارسال کنید

با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، دوستدار و حافظ محیط زیست باشید

کالا کمک

خروج از نسخه موبایل